نظریه پردازان غربى میگویند، یکى از ویژگى هاى ابرقدرت ها ، این است که جنگ هاى نیابتى راه میاندازند و مستقیم با هم نمیجنگند و در کشورهاى دیگر با هم مبارزه میکنند.

جنگ نیابتى چیست؟ قدرتهاى بزرگ با هم مستقیم در گیر نمیشوند ، با خودشان میگویند من اگر ضربه مستقیم بزنم، او هم ضربه مستقیم میزند، بعد معلوم نیست که بشود درگیرى را جمع و جور کرد. میروند در یک منطقه دیگرى و بدون اینکه خود را علناً طرف جنگ نشان دهند، ملتهاى متوسط را انتخاب میکنند و آنجا با هم درگیر میشوند.

مثلا امریکا و شوروى در ده پانزده کشور با هم جنگ نیابتى کرده اند، مثل ویتنام، کره و ...

اینهایى که دم از اقتدار و امنیت ملى میزنند، گوش کنند و ببینند که نظریه پردازان غربى چه میگویند،غربى ها میگویند امروز انقلاب ایران یک قدرت جهانى شده که در شش هفت کشور با ما جنگ نیابتى کرده و برنده شده است. میگویند جنگ غزه ، جنگ ایران و امریکا بود، جلوى صحنه حماس و اسرائیل بودند اما پشت صحنه آن ، ایران و غرب بودند.بعد جنگ بیست و دو روزه غزه، جنگ هشت روزه بود، بعد خورد اسرائیلى ها از همپیمانان خواستند که پادرمیانى کنند تا جنگ تمام شود، دفعه بعد که جنگ شود ، سر دو روز ممکن است اسرائیل از پا بیافتد، اینها خودشان میفهمند، براى همین این جنگهاى مذهبى را در منطقه راه انداخته اند، براى همین در مصر کودتا کردند، چون دیدند منطقه دارد از دستشان میرود. در سوریه سه سال و نیم است که جنگ جهانى نیابتى است و همه آنها اعتراف میکنند که ایران نگذاشته سوریه سقوط کند و این در حقیقت جنگ نیابتى ایران علیه کل جهان است. امریکا، انگلیس، فرانسه، کشورهاى اروپایى و عربستان و قطر، ترکیه و اردن و اسرائیل ، حتى مصر دوران مُرسى هم براى اینکه به آنها باج بدهد،گفت ما هم علیه سوریه ایم و فکر میکرد اگر از این حرفها بزند، از شر آمریکا در امان است. خلاصه اینکه در سوریه سه سال و نیم است که ایران پشت بشار اسد ایستاده که او سقوط نمیکند. در لبنان و عراق هم قدرت اصلى در اختیار ایران است. ناسیونالیست ها و ملى گرایان بگردند و ببینند در چه زمان دیگرى ، ایران اینقدر مقتدر بوده است؟

البته آنها چون مستکبر اند، میگویند جنگ نیابتى، یعنى میگویند ما ملت هاى ضعیف تر را به جان هم میاندازیم تا هزینه نبرد ما و دشمن را ، آنها پرداخت کنند. ولى در منطق اسلام این خیانت است، بلکه ما طرفدار جهاد آزادیبخش و دفاع از مستضعفین جهان هستیم. هزینه میکنیم تا بردران و خواهران ما از زیر بار ظلم بیرون بیایند

نظریه پردازان غربى میگویند، ملتهایى که ضعیف بمانند، حتى اگر نخواهند، درگیر جنگ دیگران خواهند شد، یعنى اگر قوى نباشى قربانى جنگ نیابتى میشوى،یعنى اگر ایران ضعیف و منفعل عمل کند ، قدرت هاى دیگر معرکه نبردشان را به ایران میکشانند، مثل  جنگ جهانى اول و دوم که ایران توسط متفقین اشغال شد در صورتیکه ایران بیطرف بود. 

من دارم کاملا مادى صحبت میکنم، برخى دوستان داخلى الهى نیستند و مادى فکر میکنند، به زبانى که آنها میفهمند باید گفت ، یا جنگ نیابتى میکنى یا قربانى جنگ نیابتى خواهى شد

"انقلاب بى پایان و انقلابیون على البدل" ٢٥بهمن ٩٣